Tv-bänkar och Tequila

Okej eftersom detaljer från torsdagen krogbesök var utlovat så får jag väl ta mig i kragen och skriva ett inlägg.


Det började med
en mkt konstig bilfärd från Johanna (Norrmalm) till Mirry (Hulta). Det var nämligen så att när jag och Johanna kom ut till bilen så såg vi genast ett "litet" problem i baksätet. Det låg en stor kartong där innehållande en tv-bänk från IKEA. Men detta problem löste vi gen om att lägga våra väskor i bagaget och jag satte mig jämte Ulrika i framsätet. Så långt var det normalt. Nu skulle ju bara Johanna med också. Hon fick Ligga på "tv-bänken". Det var verkligen en syn utöver det vanliga.


Väl framme hos Mirry
, dit också Vix och Cicci hade tagit sig, var det iordningsgörande som gällde. LITE kort togs också *smile*. Väl klara där så bar det av till förfesten hos Honey.

Där dukades det upp med cider, öl, sangria och nötter. Stackas Honey som fick springa fram och tillbaka på order från sina krävande gäster.


Vi hade bestämt oss
för vilken buss vi skulle ta ner och var i god tid vid busshållplatsen. Bara ngn minut innan bussen kom så kom Honey på att hon hade glömt sitt ID-kort. Hon gick tillbaka hem igen för att hämta det. Jag och Johanna var så kissenödiga att vi var tvungna att gå. Vi gick till Mirry som satt vid en annan busshållplats eftersom hon hade vart hemma och bytt skor. Vi stannade och gjorde våra behov i en buske. På busshållsplatsen mötte vi Johannas gamla klasskompis. Sen kom äntligen bussen.


När vi kom till Swing
sattes Vix, Cicci och Honey på prov. Vix och Cicci skulle spela utbytesstudenter från Hong Kong efter som dom inte är fyllda 18 än. Jag måste erkänna att det såg lite kul ut när Honey sprang fram och tillbaka mellan vakten och Vix och Cicci. Men det slutade tyvärr med att de fick åka hem. Synd!


Yes nu är vi inne
. Jag och Johanna var tvungna att göra ännu ett toalettbesök innan  vi kunde inta baren/dansgolvet. Jag tror att Johanna blev lite förvånad när hon kom ut från sitt toalettbås för det första hon får se är Mig ligga och krypa på golvet. Jag hade nämligen tappat min ring.


I baren
köpte vi varsin drink och gick och satte oss i soffan för att dricka. Det var nämligen nästan bara vi på Swing än så länge så vi ville inte gå upp på dansgolvet.

Precis när vi hade druckit upp det sista ur våra glas gick jag, Johanna och Honey till baren för att beställa varsin shot. Det blev varsin tequila. Det satte fart på en kan jag säga. Nu var det dans som gällde.

Vi dansade en stund innan det var dags för nästa drink.


På dansgolvet
hade jag och Johanna två killar som var på oss om och om igen. Tack Johanna och Mirry för att ni räddade mig!

Vi köpte en sista drink innan det var dags att åka hem.

 

Sammanfattningsvis: Det var en intressant afton. Den innehöll det mesta.

Betyg: M M M m (3,5/5)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0