Stöld?

Kan vad som helt bli stulet?
Räknas allt som stöld?

Man har ju hört talas om personer som blivit rånade eller haft inbrott. Det är ju Fruktansvärt att man inte kan gå säker på gatorna längre och att man inte kan få ha sitt hem ifred.
Men igår var jag med om ngt egendomligt. En för mig annorlunda ngt stöld.
Jag blev vittne till en "marsipanros-stöld" i Svenska Kyrkans lokaler
Visst är det hemskt.
Här hade ngn köpt en fin Liten gul prinsesstårta och kostat på den hela tre marsipanrosor.
Tårtan var jättesöt där den stod i kylskåpet och väntade på att bli uppäten.
Visst låter det mumsigt. Och just det att den hade tre rosor istället för två som de Stora Gröna prinsesstårtorna i kylskåpet hade. Man vill ju bara sticka en sked i den och mumsa i sig.
Men den här tjuven tänkte nog inte riktigt så som vi andra just då
För när hon står där så tycker hon att det se lite lustigt ut med tre rosor på en tårta när dom andra bara hade två
Det var då hon utförde sin gärning
Hon tog mitten-rosen!!!
Hur såg tårtan nu ut då? Jo det var en Liten gul marsipan tårta med Två rosor och ett hål i mitten. Detta löste tjuven snabbt genom att flytta på de kvarvarande rosorna och att tycka till tårtans kanter. Snyggt!

Det var iaf skönt att se att tjuven hade ångest för det hon hade gjort. Det är ju iaf ett bevis på att hon vet att det är fel att stjäla till och med marsipanrosor.


Men ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte att det var så många va det gamla tanter och farbröderna som la märke till hur tårtan såg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0