Kyla och värme

Vilken toppendag!
jag började dagen med att titta på film. Det blev "Den nya människan". En svensk film om den svenska tvångssteriliseringen 1934 - 1976. Kanske inte den muntraste filmen att se men grymt bra och verkligen sevärd.
Sedan bar det av ner till staden för att fika med Emelie. Det blev en kanelsnäcka och en mocha latte för min del. Alltid lika mums! Vi tillbringade en stund på Espresso House innan vi bestämde oss för att promenera mot Knalleland. Emelie ville hitta ett par ful-snygga skor. Väl i Knalleland besöktes alla sportaffärer i jakt på skor. Men tyvärr utan ngt resultat.
Efter att Emelie och Yohanna hade smsat en stund bestämdes det att det skulle traskas upp till Yohanna för lite tjöt. Och Tjöt blev det. Framförallt mkt skratt och misstolkningar, som vanligt när vi är i farten.
Tillslut var det dags att ta sig hemåt. Jag och Emelie tog en shoppingtur på Kvantum. Det inhandlades drömmuffins och energidryck.
Efter att ha promenerat i ca en timma var ajg äntligen hemma i värmen. För er som itne har märkt det så är det grymt kallt ute.
Men jag gick där och lyssnade på värmande musik och tänkte varma tankar så jag klarade mig alldeles utmärkt.

Så nu sitter man här och tittar på Stormen på tv. I väntan på att Mästarnas Mästare ska börja.
Imorgon är det skidåkning (på tv), färgning av hår och jobb som gäller.

Vi höres imon!

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0