Happenings 10.01.09

Igår hände det grejjor vill jag lova
Det började med att jag nästan glömde av jobbet så tio i fem springer jag in till mamma och skriker att ngn måste köra mig rill jobbet. Då slog det mig att jag inte hade bytt kläder än. Så ut till rummet för att på på sig ngt annat än nattlinne och mysbyxor.
Väl på sjöbotorg (17:02) möttes jag av besökare som skrek " Malin det är ngn som har krossat en ruta på Fritte ". När jag väl kom in så möter jag av H som ser allt annat än glad ut. Det var Playstation-tummet som hade drabbats.En fönsterruta och så även persiennen var kaputt, det var glassplitter överallt. Men som tur var var det inget som var stulet, i rummet stod det två tv och ett PS3 kvar. H fick hjälp av några besökare att tejpa för fönstret.
Kvällen flöt på som vanligt. Det tittades på film bl a Mamma mia <3.
När klockan är ca 21.15 går brandlarmet! UTRYM LOKALEN MALIN!
Sagt och gjort. fick ut alla besökare. Stod ute i ca 20 minuter utan jacka och frös. Alla besökare hade tagir med sina jackor ut men eftersom min var inlåst i förrådet hann jag inte med det.
När vi har stått där ute en stund får jag veta av H, som fortfarade är inne för att kolla vart larmet har utlösts, att det kommer från bibblan. "Hur kan detta komma sig då ingen har varit där upp under kvällen?" Det kommer vi nog aldrig att få veta. Men som tur var var den ingen brand någonstans. Vi fick tyst på larmet och alla kunde "gå/rusa" in igen.

Nu började jobb-kvällen lida mot sitt slut och vi försökte febrilt att komma på ngt sätt att säkra Playstation-rummets dörr men lyckades icke.
Nu var det stängt och Malin hade slutat!

Nu var det telefonsamtal med Y som gällde. Hade ju haft sms-kontakt under hela kvällen med denna goding.
Efter mkt om och men tog jag bussen ner till staden för att möta Y och M på X&Y (mkt bokstäver blir det). Väl inne bjöds man på öl och det dansades lite grann. Sedan bar det av till Donken dit S och E också kom. Efter en del toa besök ställde vi oss utanför donken och stod där i säkert 45 minuter (om inte mer) innan vi så småningom tog oss mot bussen. Av ngn tokig anledning skulle vi gå vägen genom parken. Tack Y <3
Men jag kom iaf med min buss och jag kom hem "hel" och "ren"

Vilken dag/kväll/natt det blev!

Över och ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0