Ledsen och irriterad

Jag vet inte vad jag ska säga. Men jag börjar seriöst bli irriterad på att bli behandlad som om jag vore knäpp. Jag har faktiskt ett eget huvud att tänka med. Varför måste alla tala om för mig vad jag får göra och inte göra. Eller framförallt berätta att jag gör allt fel. Även om inte vissa säger det rakt ut så läser jag mellan raderna och förstår budskapet. Men vad har andra med mitt liv att göra. Jag blir bara ledsen att att tänka på det. Så fort jag är glad och lycklig är det alltid ngt som jag får höra om att det inte är bra eller att jag har gjort/tänkt fel. Varför kan inte folk vara glada för min skull ngn gång och hålla sina tankar för sig själva.

Jobbigast är när alla ska ha åsikter om vem man pratar med vem man väljer att tillbringa tid med. Så länge jag mår bra kan jag väl få göra det. Och ni som känner mig vet att jag inte skulle kunna göra ngt mot mina starkaste värderingar.
Jag vill inte att ni ska se mig som en moralkärring heller men jag har hårda principer vad det gäller vissa saker och det står jag för. Ni som inte har märkt det känner inte mig och bör lära känna mig innan ni kläcker ur er era kommentarer. Ta reda på hur det är innan ni öppnar munnen. Fråga om det är ngt men ni behöver inte gå bakvägen, gå direkt till mig istället. Men som sagt vet jag inte vad folk har med det att göra.

Snälla ni låt mig sköta mitt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0