Spontan-utgång

Vilken torsdagskväll
Jag hade ingen tanke alls att åka till staden igår men när Yo skickade ett sms och frågade om jag ville träffas och ta en öl och tjöta lite kunde jag ju inte säga nej. Sagt och gjort! Klockan sju satt vi på Viskan med varsin öl och hade allmänt trevligt. vid halv nio känner vi att vi är hungriga och Yo gick in och beställde en baguette och en bakad potatis. Mums! Under tiden hittade Yo på gamla kompisar till henne, Sofia och Anna, som joinade oss med sin flaska vitt...Senare tittade Soph förbi. Yo ringde också upp Jocke så kan kom förbi och hejjade.
Vi fortsätter att drick a öl och fler joinar vårat lilla bord. Det köps shottar och ännu mer öl och vin.
Eftersom Yo skulle jobba idag så var hon tyvärr tvungen att gå tidigt. så vid elvatiden gick hon och Soph. Då hade också Jocke kommit tillbaka och vi bestämde att vi skulle hänga med Anna, Sofia och co till vimmel. Kvart över tolv lämnar vi Viskan och tar oss till Vimmel. Tyvärr visade det sig att alla inte kom in och då gick vi istället till Tonic. Där var baren välbesökt och det sjöngs med.
Kvällen/natten avslutades med SUBWAY... såklart! Utanför fick vi tyvärr bevittna ett bråk mellan några och polisen. Sen var det jagande av bankomat som gällde. Jag hade nämligen ingen aning om hur mkt pengar jag hade kvar eftersom lönen skulle komma mitt i allt. Och jag hade som vanligt varit lite snäll i baren.
Men det var inte så lätt. Jag och Jocke kom till knalleland innan jag kunde få ett kontoutdrag och äntligen få veta hur mkt pengar jag hade.
Klockan var halv fem när vi ringde taxi från Knalleland till Sjöbo.
Men det var en dundertrevlig kväll. Fler av den varan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0