MÄYBI the best day ever!

Jag säger bara 26.03.09
Vilken dag...

Den började med att jag fick lite gjort här hemma med tvätt och städning *stolt*. Vid tolv tiden tar jag med mig mobilen in för att häng tvätt och helt plötsligt blir jag sms-bombad... wtf?.... Jag hade inte haft ngn täckning i mitt rum så när jag väl tog mobilen därifrån kom allt på samma gång. Det var Ä som hade försökt få tag på mig sen 08:40.. oopps.. Så snabb som jag är tog jag mig ner till staden för att träffa mina gosisar. Jag mötte upp dom på Infoteket. Där ifrån bar det av till Espresso House för att äta grillad ciabatta och drick Mocha latte. Den frukosten säger man inte nej till.
Efter lite tjöt kom vi fram till att vi skulle gå och kolla på skor. Detta blev docj utan ngt vidare resultat. Men för min egen del måste jag köpa skor inom snar framtid.
Men vi grät inga floder för detta. Vi gick hem till Y för att hon skulle göra klart sin änglaoutfit till kvällens maskerad. Dom blev supersöta. Medan Y roade sig med att klippa och sita på kartong kollade jag och Ä på kort och skor på nätet. Några timmar senare hade vi helt plötsligt bestämt oss för att vi skulle gå på bio. Vi ville se "I taket lyser stjärnorna" men den gick inte så då blev det "Män som hatar kvinnor". Innan bio gick vi ner till Snack för att få lite mat. Det blev kycklingtallrik med ris för min del. Uschla vad gott det var. Detta toppades med en kopp kaffe.
Nu var det dags att gå till bion för att hämta biljetterna. sagt och gjort. Nu var det godis som skulle köpas men innan det gick vi tillbaka till Y för att hämta filtar eftersom vi kom på att det var kallt ute och vi förs och att det dessutom är kallt i biosalongen.
Nu äntligen satt vi i biosalongen. Vilken bra film! Jag ska helt klart se andra två filmerna i trilogin på bio.
Nu kommer vi till dagens jobbiga. När vi gick på allégatan kör min buss förbi vilket betydde att nästa buss inte gick förrän vid fyra. Så det var bara att ta tjuren i hornen och ringa hem. Och snäll som min underbara pappa är så kom han och hämtade mig så att jag slapp gå hem i snöandet.

MÄYBI the best day ever! ;)

Detta var myspysgosdagen nummer ett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0